Ο Σύνδεσμος Τροιζηνίων το Σάββατο 12 Ιανουαρίου του 2013  έκανε μια μονοήμερη εκδρομή στην Πολύδροσο Βοιωτίας ένα μικρό χωριό στην πίσω μεριά του Παρνασσού.Οπως και πέρυσι αποφασίσαμε να κόψουμε την πρωτοχρονιάτικη πίττα μας στην μονοήμερη εκδρομή αφού πετυχημένα είχαμε κάνει το ίδιο στην εκδρομή του Λαυρίου
Στο δρόμο για τον τελικό προορισμό μας επισκεφτήκαμε τον Ορχομενό ειδικά τον αρχαιολογικό του χώρο.Το ενδιαφέρον μας πήγαζε από το ότι υπήρχαν στην αρχαιότητα δεσμοί ισχυροί μεταξύ του Ορχομενού και της δικής μας Καλαυρίας, οι οποίες ήταν σε μιά πανίσχυρη Αμφικτυονία που ιδρύθηκε στα τέλη της Μυκηναϊκής εποχής.
Η Αμφικτυονία της Καλαυρίας με έδρα της τον Ναό του Ποσειδώνα απαρτιζόταν από επτά πόλεις.Την Ερμιόνη ,την Αίγινα, την Επίδαυρο, την Αθήνα , τις Πρασιές (Κυνουρίας) τον Ορχομενό και την Καλαυρία.Ο Ορχομενός των Μινύων,ήταν πολύ πλούσια πόλη στην αρχαιότητα και πιθανόν να ήταν και οικονομικός αιματοδότης στην κυριολεξία στο Μαντείο που υπήρχε στην αρχαία Καλαυρία και ήταν ισχυρότερο του Μαντείου των Δελφών μιας και ο Θεός Ποσειδώνας ήταν ο προστάτης του.
Είδαμε το αρχαίο θέατρο που ήταν ακριβώς στον δρόμο και πάραδίπλα του ήταν ο θολωτός τάφος των Μικηινών ένα στοιβαρό υπέργειο οικοδόμημα, που σου έδινε αμέσως το στίγμα του.Μυκηναϊκός. Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να επισκευτούμε άλλο σημείο γιατί έπρεπε να δούμε ακριβώς απέναντι και μια Βυζαντινή εκκλησία την Παναγία την Σκριπού και ο χρόνος ήταν περιορισμένος. Στο αλσύλιο γύρω από την εκκλησία υπήρχαν και αρχαία ερείπια και η εκκλησία ήταν μία έκπληξη για μας όπως και το ονομά της.Σκριπού από το Λατινικό Scriptus είναι λόγω των πολλών επιγραφών που υπάρχουν σε τεράστιους λίθους που έχουν συμπεριλάβει στην τοιχοποιία του ναού.
Ο ναός χτίστηκε το 874 μ.Χ στα ερείπια κάποιου άλλου πρωτοχριστιανικού ναού και είναι τρισυπόστατος με τα παρεκκλήσια του Πέτρου και Παύλου εκατέρωθεν.
Αλλά μας περίμενε και άλλη έκπληξη.Η εικόνα του Θαύματος.Στις 10 Σεπτεμβρίου του 1943 οι Γερμανοί κατέφθασαν στον Ορχομενό και προετοίμαζαν για αντίποινα ,να κάψουν την πόλη.Μπροστά στην εκκλησία της Σκριπούς τα τάνκς ακινητοποιήθηκαν για ώρες και οι Γερμανοί δεν μπόρεσαν εν τέλει να κινηθούν για να κάψουν και να σκοτώσουν τον λαό. Υπάρχει λοιπόν η μοναδική εικόνα πιστεύω που απεικονίζονται μαζύ με την Παναγία, τανκς  .Ειναι μια εικόνα που εξιστορεί το περιστατικό. Την ημέρα τιμούν οι κάτοικοι πανηγυρικά.
Κατόπιν φεύγοντας για τον προορισμό μας περάσαμε από τον Λέοντα της Χαιρώνειας όπου μείναμε πολύ λίγο κάνοντας μια μικρή ιστορική αναφορά.
Και τελικά φτάσαμε στο χωριό που ήταν πολύ όμορφο καταπράσινο και με αρκετό κόσμο.Γιατί τα χωριά μας συνήθως τα περιμένουμε ερημωμένα.Ομως η Πολύδροσος είναι πολύ εξεληγμένη ΄όπως και η Αμφίκλεια. Υπάρχουν πολλά καινούργια σπίτια και πάμπολλα καταλύματα που εξυπηρετούν τα χειμερινά σπόρ που γίνονται στην άλλη φυσικά μεριά του Παρνασσού,που έχει την πιό εμπεριστατωμένη υποδομή στα χιονοδρομικά της χώρας μας.
Πήγαμε μια πολύ ωραία βόλτα στα στενά του χωριού και καταλήξαμε στην ταβέρνα που συγκεντρωθήκαμε όλοι γιατί ήταν πλέον προχωρημένο μεσημέρι.
Εκεί, κάτι λίγο το κρασί ,κάτι η μουσική, άναψε το κέφι,αρχίσαν τα τραγούδια και ο χορός από νησιώτικα, συρτά, τούμπες, χασάπικα κ.α. Πέρασε η ώρα χωρίς να το καταλάβουμε .
Η Πρόεδρος κ.Μαρία Μανιάτου Καραλή,έκοψε την πίττα μας και το τυχερό φλουρί,έτυχε στην κ.Βασιλική Πάνου.Το δώρο ήταν ένα DVD Player που ευγενώς προσέφερε ο κ.Ταρταράκης.
Κατόπιν φύγαμε και όπως είχαμε προγραμματίσει πήγαμε  για κάφέ στην Αμφίκλεια.Ευτυχώς που δεν είχε πέσει τελείως το σκοτάδι, και καθώς σουρούπωνε, μπορούσες να δείς με μια βόλτα, αρκετά πράγματα.
Στα πούλμαν που μπήκαμε για το γυρισμό ,γιατί πήγαμε με δυό πούλμαν,αιωρείτο η γενική ευχαρίστηση για το πόσο καλά περάσαμε και μείς στο δικό μας συνεχίσαμε τα τραγούδια και τα πειράγματα. Η επάνοδος ήταν και κείνη χαρούμενη και οι ευχές για επανάληψη των περιπάτων μας έφθασαν στο σημείο της απαίτησης. Και έτσι οψόμενοι για καινούργιες περιπέτειες..........Γειά σας.